Útvonalvezető

Jó reggelt a Less Nándor Emléktúrán!

A túra alkalmából köszöntünk minden kedves résztvevőt, és arra kérjük, figyelmesen olvassa végig az útleírást!

Az iskolakapun kilépve balra indulunk. A templomot elhagyva a bal oldali műúton elmegyünk a bolt előtt. A falu végét jelző balkanyartól 700 m-re elérünk egy újabb éles balkanyart, de mi haladunk egyenesen a földúton (szalag). Átbújva a sövényen egy fenyvesben kapaszkodunk fel (kis reggeli torna). A tetőn a bal oldali ösvényen egy földútra térünk, majd 50 m után jobbra a szőlő és az erdő között megyünk K felé. Az erdőben jobbra nyíló ösvényen jutunk le Cserépváraljára. A faluban egymás után kétszer balra fordulva kiérünk a főutcára (megérkezik a P jelzés). Innen a kaptárkövet jelző táblával ellentétesen, É felé haladva az iskola előtt jobbra nekivágunk az emelkedőnek. A templom után kis tisztásra érünk (ritkán jelzett), majd tovább felfelé. A tetőn balra fordulunk, majd a kerítést elérve jobbra. Rövidesen kiérünk egy műútra, ezen követjük a P▲ jelzést D felé. Nemsokára balra fordulunk egy földútra, amelyről 300 m után jobbra lejutunk a Mangó-tető kaptárköveihez az 1. ellenőrzőpontra.

A P▲ jelzést követve egy kisebb kúp bal oldalán visszakapaszkodunk a szekérútra. Itt jobbra indulunk tovább (szalag), majd 150 m után a szekérútról balra betérünk az erdőbe. A Mangó-tetőt megkerülve belefutunk a P jelzésbe, amelyen jobbra fordulunk. A lefelé tartó úton rövidesen balra megyünk tovább. Két tisztáson áthaladva, erdőben érjük el a Felső-szoros bejáratát, ahol választhatunk a turistaút vagy a patakmeder között (egyik sem bokakímélő). A két út a szoros közepén találkozik, ahonnan 15-20 m magas sziklafalak alatt haladunk É felé. Keresztülvágunk a Dobi-réten a P jelzésen ) É felé, amíg keresztezzük a S jelzést. Az innen induló P+ jelzésen )bemegyünk a Belvács-völgybe a Kis- és a Nagy-Farkas-kő közötti szorosba. A szűkület után rövidesen elérjük egy rossz műút végpontját, ahol a 2. ellenőrzőpont) vár.

Az ellenőrzőpont után balra földút nyílik, amelyet nyílegyenesen követve jutunk a Hideg-kút laposára. A tisztáson át lassan ereszkedve elérjük a S jelzést). Ezt jobbra előre egyenesen követve haladunk Ny felé (jelzés nincs sok, de nyugalom). Egy vízmosásnál találkozunk a tanösvénnyel (PT jelzés), amelyen meredeken leereszkedünk. A műutat keresztezve két domb között egy völgybe térünk, s a tanösvényen haladunk fölfelé. Az erdőből kiérve kissé jobbra tartva átvágunk a réten, amelynek végén az erdőben jobbra nyíló szekérúton megyünk tovább. A jelzéseket követve egy bal- és egy jobbkanyar után érünk a Hór-völgybe. A murvás úton É felé fordulva a K+ jelzésen, az Oszla erdészháznál érjük el a 3. ellenőrzőpontot, ahol megállhatunk Nándi emlékműve előtt.

A pihenő után kimegyünk az útra balra, É felé (K+ jelzés), és 2 km után éles balkanyarral elindul az Ódor-mászás az Egresnél (KL jelzés), ahol feltételes ellenőrzőpontra számíthatunk. Egy cikcakkos jobb – balkanyarral kikerüljük a mocsárrétet, majd egy kerítést elmellőzve a foglalt Zsilibes-forráshoz érünk. A víz felirata szerint ihatatlan, de mi rendszeresen fogyasztjuk, ha arra járunk. Többszöri megállás és az útvonal-kijelölők felmenőinek emlegetésével érünk fel az ösvényről egy dózerútra, amelyen balra haladunk tovább. A kerítés sarkánál balra fordulunk és megérkezünk az ódorvári pihenőnél a 4. ellenőrzőpontra. Nem kötelező, de innen felmászhatunk (PL jelzés) a tulajdonképpeni „várba”, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik minden irányba.

A házikótól lefelé indulunk el a dózerúton, a szalagozást és táblát követve. Egy kerítés mellett is végigrobogunk, majd onnan 500 méterre éles jobbkanyart veszünk egy hármas elágazásban. (A távolban emelkedő tv toronynál van az utolsó pont). A lefelé haladó úton elhaladunk egy vadetető mellett és hamarosan kiérünk a bükkzsérci útra és a mellette haladó bicikliútra, ahol jobbra fordulunk, és a bicikliúton megyünk tovább. A sövényt elérve balra fordulunk és a legelőt megkímélve haladunk a sövény mellett tovább felfelé míg eljutunk az utolsó emelkedőhöz. Ezen utolsó erőnkkel felkapaszkodva, s a bozóttól megtépázva, érjük el a Nyomó-hegyen a 5. ellenőrzőpontot (letörölve a vigyort a pontőrök arcáról).

Ha kifújtuk magunkat, a pecsételés után elindulunk a kövesúton lefelé (szalag). Egy kisebb jobb- és két nagyobb balkanyar után felsétálunk a cserépi pincesorhoz, majd onnan jutunk be a falu főutcájára. A főtéren jobbra fordulva az iskolához érünk, ahol a hőn áhított cél ad örömteli érzést. Megint sikerült.

Honlapunk felületén süti (cookie) fájlokat használunk, mely fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására nem alkalmasak. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért, kérjük olvassa el adatkezelési tájékoztatónkat.